Competition and complementarity: new paradigms of production and consumption in the roman economy
DOI:
https://doi.org/10.21071/aac.v30i.12438Keywords:
Roman economy, Roman trade, amphorae, transport, wineskins, barrels.Abstract
The archaeological research which has developed in different fields of the so-called “archaeology of production”, has led us to a new crossroad in the framework of the study of economics in the ancient world. This paradigm shift has made it difficult to contemplate the transport of liquid and semi-liquid substances purely in terms of “canonical” amphorae. It is becoming increasingly evident that the Roman world used other types of containers as well, both ceramic (flat-bottomed amphorae) and perishable (wineskins and barrels), to cover all segments of the marketing process, from packaging to redistribution in the area of consumption centers. The archaeological records of the Roman military camp at ancient León allow us some considerations on this topic.Downloads
Downloads
Published
2019-12-15
How to Cite
MORILLO CERDÁN, ÁNGEL, & MORAIS, R. (2019). Competition and complementarity: new paradigms of production and consumption in the roman economy. Anales De Arquelogía Cordobesa, 30, 161–186. https://doi.org/10.21071/aac.v30i.12438
Issue
Section
Artículos
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).