The funeral garland and its relation with the monuments in the shape of edícola: an offer of diffusion for the peninsular south
DOI:
https://doi.org/10.21071/aac.v20i.6949Keywords:
Roman funeral architecture. “Edicolas” and altars. Funeral garland. Factories and currents of influence. Commissioning.Abstract
Recent finding in Cordova of block with decoration pseudoarchitectonic with pilaster and garland, that we can tie to a monument in the form of “edicola” with which as much they abound in Hispania, has allowed to reframe questions regarding the arrival of funeral models to the capital of Baetica and its dispersion by the nearest territory. In our work we will make a revision of this decorative type in the peninsular South, to realize of which the used model and the quality of the working turn to the Cordovan piece into a key element in which to the diffusion of this type of monumenta it talks about in Means and High Guadalquivir.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2009-05-21
How to Cite
Ruiz, A. B., & Ortiz, L. (2009). The funeral garland and its relation with the monuments in the shape of edícola: an offer of diffusion for the peninsular south. Anales De Arquelogía Cordobesa, 20, 95–124. https://doi.org/10.21071/aac.v20i.6949
Issue
Section
ARTICLES
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).