Um Beiträge online einzureichen oder den aktuellen Status eines eingereichten Beitrags zu überprüfen, müssen Sie registriert und eingeloggt sein. In einen existierenden Account Zum Login oder einen neuen Account Registrieren.

Als Teil des Einreichungsverfahren werden die Autor/innen gebeten, anhand der Checkliste für Beiträge die Übereinstimmung ihres Beitrags Punkt für Punkt mit den angegebenen Vorgaben abzugleichen. Beiträge können an Autor/innen, die die Richtlinien nicht befolgen, zurückgegeben werden.

  • El envío no ha sido publicado previamente ni se ha sometido a consideración por ninguna otra revista (o se ha proporcionado una explicación al respecto en los Comentarios al editor/a).
  • El archivo de envío está en formato OpenOffice, Microsoft Word, RTF o WordPerfect.
  • Siempre que sea posible, se proporcionan direcciones URL para las referencias.
  • El texto tiene interlineado sencillo; 12 puntos de tamaño de fuente; se utiliza cursiva en lugar de subrayado (excepto en las direcciones URL); y todas las ilustraciones, figuras y tablas se encuentran colocadas en los lugares del texto apropiados, en vez de al final.
  • El texto se adhiere a los requisitos estilísticos y biliográficos resumidos en las Directrices del autor/a, que aparecen en Acerca de la revista.
  • Si se envía a una sección evaluada por pares de la revista, deben seguirse las instrucciones en Asegurar una evaluación anónima.

Always give full bibliographical information of the sources that you have cited. This section of your paper should begin in a new page. The title Works Cited(or Obras citadas) should be centered, 11pts and bold. Then leave a 10pts space and begin your list in the following line. Your bibliography list should be 10pts, single-spaced and flushed left. Always use French indentation of your sources by 0,5 cms.

Sources usually fall within different categories: books; chapters in books, or papers in conference proceedings; and articles in a journal. However, other categories can be found too. Below you can find some examples of the aforementioned different types. Follow them strictly.

Works Cited

Allen-Randolph, Jody (1993). “An Interview with Eavan Boland.” PN Review20.1: 52-57.

Allen-Randolph, Jody (2008). Eavan Boland: A Critical Companion. New York: W.W. Norton.

Aristotle (2007). Poetics. Trans. S. H. Butcher. The Internet Classics Archive. Web Atomic and Massachusetts Institute of Technology, 13 Sept. 2007. URL: http://classics.mit.edu/Aristotle/poetics.html. Last access: 4 Feb 2013.

Avison, Margaret (1991). Selected Poems. Toronto: Oxford UP.

Laguna Mariscal, Gabriel (2013). “El vegetarianismo de Plutarco y su proyección en la cultura moderna: la canción ‘Sarcofagia’ de Franco Battiato.” In Germán Santana Henríquez (ed.). Plutarco y las Artes: XI Simposio Internacional de la Sociedad Española de Plutarquistas. Madrid: Ediciones Clásicas, 411-420.

Moore, Jennifer (2012). “‘Something that stutters sincerely’: Contemporary poetry and the aesthetics of failure.” Jacket2 2: n. pag. URL: http://jacket2.org/article/something-stutters-sincerely. Last access: 10 Feb 2013.

Traver Vera, Jacinto (2014). “Templa serena against Acherusia templa: Materialistic Explanation of Ghosts in Lucretius.” Littera aperta 2: 25-46. URL: https://www.uco.es/litteraaperta/index.php/litteraaperta/article/download/15/pdf. Last access: 10 December 2015.

Vonnegut, Kurt (1969). Slaughterhouse-Five. New York: Delacorte Press.