Leadership styles and culture of innovation in hotels in the Bucaramanga Metropolitan Area (Colombia)
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Resumo
The objective of the article is to show the correlation between leadership and culture of innovation in hotels affiliated and not affiliated with the Colombian Hotel and Tourism Association - COTELCO. For the fulfillment of the objective, a methodology with a correlational quantitative approach was used, implementing two instruments in a sample of fifty hotels from the four municipalities that make up the Metropolitan area of Bucaramanga. The first instrument analyzed the leadership variable through the measurement of the leadership of Blake and Monton, the second, measured the culture of innovation from the questionnaire proposed by the Ministry of Information Technologies and Communications of Colombia. It was concluded that In the leadership variable, they allow observing a higher trend in the people dimension and the innovation culture a trend towards two dimensions: people and strategy.
Key Words: hotels, leadership, culture, innovation, Bucaramanga, Colombia.
Downloads
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Avisos de derechos de autor propuestos por Creative Commons
Política propuesta para revistas que ofrecen acceso abierto
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la licencia Creative Commons CC BY-NC 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es ) , que permite a terceros compartir la obra y permitir obras derivadas siempre que se indique su autor, su primera publicación en esta revista y cuando no se haga uso comercial.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático o en un repositorio institucional o publicarla en un libro monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos y repositorios institucionales o en su página web) antes, durante y con posterioridad al proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).