Dire le mal à partir des signifiants dans Maremágnum de Jorge Guillén : l'exemple de “Guerra en la paz”
Main Article Content
Abstract
The article with the title To speak evil starting from signifiers in Maremagnum by Jorge Guillén: the example of “War in peace” tries to find out which linguistic resources are being used by the poet from Valladolid when, at the time he publishes the first part of Clamor - Tiempo de historia (Clamor - History time) in 1957, he proposes his readers a poetry which is increasingly committed to the problems of his time, as well as to those forces he considers negative for man’s state of completion on earth: disorder, chaos, emerging dictatorships, the threat of atomic power, armed conflicts, etc. The way he observes his surrounding world and Guillen’s social outcry, which is even stronger in his second book, are still viscerally based on linguistic signifiers which enable the poet to generate meaning starting from sensitive language elements: rhythms, accents, sounds or graphic lines which constitute the words of the Spanish language.
Downloads
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Política propuesta para revistas que ofrecen acceso abierto. Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).