Mercado de Barceló (1999-2002): Almudena Grande’s Journalism and literature
Main Article Content
Abstract
Mercado de Barceló is a compilation of articles published in one of the most important Spanish newspapers, El País, between 1999 and 2002. We can discover the most human and realist side of the author. Columns, micro-stories, or family anecdotes are part of the text in this book. Through them, the novelist shows her point of view about contemporary society, literature, family, and even love relationships. Almudena Grandes makes us understand her complex perception of the world by letting us penetrate in her daily life; invaluable help in order to understand her literary universe, as in her long «romances».
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
AGUILERA GAMERO, M. de la P. (2010). Mercado de Barceló (1999-2002): Almudena Grande’s Journalism and literature. Alfinge. Revista De Filología, 22, 9–45. https://doi.org/10.21071/arf.v22i.3313
Issue
Section
Artículos

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Política propuesta para revistas que ofrecen acceso abierto. Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).