Love melancholy in the French eighteenth-century
Main Article Content
Abstract
The French literary milieu of the eighteenth-century, especially poetry, can be regarded as the golden age of melancholy. It is thought of in its relation with the exaltation of the soul and judgment and is usually defined as a harmonious passion, an unknown sadness, and a preference for solitude and meditation. Melancholy, which is characteristic of the so-called “Siècle des Lumières”, partly divorces from its classical heritage, resulting in the advent of the romantic “mal du siècle”. Specifically, love melancholy is conceived of as a blending of melancholy and “volupté”, of grief and melancholy and an enchanting passion that stirs up sorrow. The prime aim of this paper is to study love melancholy as understood by Bertin, Chénier, Parny, Colardeau or Gilbert by analysing and translating a series of poems.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
DÍAZ ALARCÓN, S. (2013). Love melancholy in the French eighteenth-century. Alfinge. Revista De Filología, 25, 9–23. https://doi.org/10.21071/arf.v25i.3346
Issue
Section
Artículos

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Política propuesta para revistas que ofrecen acceso abierto. Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).