Alexander Gill’s Logonomia Anglica
Main Article Content
Abstract
In this paper I attempt to draw as accurately as possible the picture of the cultural environment wherein Alexander Gill’s main work, the outstanding Logonomia Anglica, published in London in 1619, was written. In effect, it is in the Renaissance scholarly context where most relevant Humanistic work has grown in England as well as in Western European nations. Grammatical theories at that time were indebted both to classical language learning tradition and to the new learning of national vernacular tongues. This complex framework is the clímate that sees the publication of Gill’s grammar. Subsequently I approach the study of the original publication in a facsímile edition of Stockholm. I discuss some grammatical paradigms of the verb and the contribution he made to the study of English language in his time.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
LÓPEZ FOLGADO, V. (2001). Alexander Gill’s Logonomia Anglica. Alfinge. Revista De Filología, 13(13), 62–82. https://doi.org/10.21071/arf.v13i13.7765
Issue
Section
Artículos

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Política propuesta para revistas que ofrecen acceso abierto. Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).