The Application of corporate social responsibility for using information technology in travel agencies in Egypt
Contenu principal de l'article
Résumé
The concept of Corporate Social Responsibility (CSR) has dramatically emerged: CSR is a company's understanding of the role it plays in society. In the last decades intense movement and transformations appeared in the communications and information technology sector. This led to the emergence of many modern applications and activities. The importance of the study is to shed light on the importance of using information technology in travel agencies in Egypt, the application of corporate social responsibility in travel agencies. The objective of the study is to focus on the importance of new trends in information and communication technology to improve social responsibility. The methodology of the research depends on the questionnaires developed and directed to a sample of executives and employees of travel agencies in Cairo. The main results are: CSR in Egypt faces some difficulties including awareness and the problem of information technology.
Keywords: Corporate social responsibility, travel agencies, information technology, Egypt, awareness.
Téléchargements
Details de l'article
Avisos de derechos de autor propuestos por Creative Commons
Política propuesta para revistas que ofrecen acceso abierto
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la licencia Creative Commons CC BY-NC 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es ) , que permite a terceros compartir la obra y permitir obras derivadas siempre que se indique su autor, su primera publicación en esta revista y cuando no se haga uso comercial.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático o en un repositorio institucional o publicarla en un libro monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos y repositorios institucionales o en su página web) antes, durante y con posterioridad al proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).