The Role of Tourism Marketing in Advancing Sustainable Tourism Development: An Analytical Study of Tlemcen Province (Algeria)
Contenu principal de l'article
Résumé
Tourism occupies a significant position in the economies of many countries due to the various benefits it offers across multiple sectors. Among the key approaches that support and enhance tourism is tourism marketing, which is considered one of the most important tools for achieving and promoting sustainable tourism development. Tourism marketing is a comprehensive activity encompassing all efforts aimed at attracting both domestic and international tourists to visit tourist destinations. This study focuses on the city of Tlemcen, highlighting its foundational and tourism-related assets, and analyzing the current state of tourism marketing and its role in advancing sustainable tourism development in the region. To gain a comprehensive understanding of the topic, we adopted the descriptive-analytical method as a means of collecting data from primary sources. The findings indicate that the province possesses all the essential elements for tourism attraction; however, what is lacking is public awareness among citizens and adequate attention from the authorities.
Keywords: Tourism Marketing, Tourism Development, Sustainable Tourism Development, The Role of Tourism Marketing in Supporting Sustainable Tourism Development.
Téléchargements
Details de l'article
Avisos de derechos de autor propuestos por Creative Commons
Política propuesta para revistas que ofrecen acceso abierto
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la licencia Creative Commons CC BY-NC 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es ) , que permite a terceros compartir la obra y permitir obras derivadas siempre que se indique su autor, su primera publicación en esta revista y cuando no se haga uso comercial.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático o en un repositorio institucional o publicarla en un libro monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos y repositorios institucionales o en su página web) antes, durante y con posterioridad al proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).