TIC en la enseñanza y auto-aprendizaje del idioma inglés en los estudios de educación superior
DOI:
https://doi.org/10.21071/skopos.v10i.12759Abstract
This paper focuses on the information and communication technologies (ITCs) and its impact on academic performance in the teaching and self-learning of the English language in higher education students, taking into account its scope and limitations presented in the context that the student is within the Institutions of Higher Education (IES) that are developed in the universities of Zone 4 of Ecuador. Within this approach, three essential objectives will be presented and critically evaluated. Firstly, a diagnosis will be made of the level of knowledge of university students about ICTs that facilitate the teaching and self-learning of the English language. Secondly, it will assess academic performance with the use of ICTs in the teaching and self-learning of the English language. Secondly, it will assess academic performance with the use of ICTs in the teaching and self-learning of English by students in higher education. Thirdly, it will identify weaknesses and strengths arising from the use of ICTs to promote the teaching and self-learning of English in Higher Education. The knowledge generated will also serve as a means of understanding that the correct use of ICTs in teaching at HEIs can promote self-learning of the English language.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Política propuesta para revistas que ofrecen acceso abierto. Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).