Learning collocations in English as a foreign language: a didactic proposal for level B1
DOI:
https://doi.org/10.21071/skopos.v11i.13013Resumen
ABSTRACT: Anyone studying a foreign language wonders what they can do to improve their fluency, both in spoken and written form. One of the answers is to learn phraseological units. Therefore, in this paper we will focus on the processes of teaching and learning English language collocations. We will deal, specifically, with noun + noun and verb + noun collocations, due to their numerous units.
Lewis' Lexical Approach (1993) and its impact on the teaching of the English language lexicon will be presented. The concept of collocations will then be addressed and the different typologies will be outlined according to the scheme proposed by Corpas Pastor (1996). Finally, four original activities will be presented on some English language collocations, in order to facilitate the teaching and learning of this type of units in the English LE classroom.
Keywords: collocations, learning, teaching, EFL, vocabulary, intermediate level.
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Política propuesta para revistas que ofrecen acceso abierto. Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).