Innovation, Didactics, and Education for Sustainability
Main Article Content
Abstract
In the collective imagination, philology is often seen as one of the auxiliary sciences of history. However, the reality is that language is a depiction of the past, its photograph, which forms the foundation upon which the future is built.
We observe the reality of the 21st century, the first quarter of which is defined by the accelerated pace of technological revolutions tied to advancements in computing. The consumer society that characterizes it views this speed as its modus vivendi, where the ephemeral has become the norm, and it turns to the Humanities to satisfy its thirst for immediacy. This, in turn, is leading to an uncertain, unsustainable, and ultimately finite future. This special issue arises precisely from the need to engage in a dialogue in the present in order to contribute a small but meaningful effort against the destruction of the future.
Downloads
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Política propuesta para revistas que ofrecen acceso abierto. Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).