La utilización en el aula de juegos de roles y análisis de casos concretos
DOI:
https://doi.org/10.21071/redd.vi10.16485Abstract
Academic freedom, which is recognized in Colombia, allows the lecturer to choose the
method of teaching Administrative Law. Thus, the lecturer can decide to use the so
called “role playing”, in other words, the analysis of specific cases. The subject is then
analyzed as a fact and not only as an explanation of theories and legal concepts. This
seems to be crucial if we take into account two ideas: firstly, that Administrative law is
the way through which constitutional rules are specified and put into practice; secondly,
that the objective of any legal discipline is to be applied.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2023-10-03
How to Cite
Santos Rodríguez , J. E. (2023). La utilización en el aula de juegos de roles y análisis de casos concretos. DOCENCIA Y DERECHO, (10). https://doi.org/10.21071/redd.vi10.16485
Issue
Section
ESTUDIOS
License
El/la autor/a que publica en esta revista está de acuerdo con los términos siguientes:
- El/la autor/a conserva los derechos de autoría y otorga a la revista el derecho de primera publicación de la obra
- Los textos se difundirán con la licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite compartir la obra con terceros, siempre que éstos reconozcan su autoría, su publicación inicial en esta revista y las condiciones de la licencia.