La futura e hipotética asignatura de Justicia Restaurativa. Guía docente y pasos a seguir
DOI:
https://doi.org/10.21071/redd.vi14.16539Abstract
Given the impulse that Restorative Justice is acquiring at both doctrinal and
practical levels, it is necessary to implement it as a subject of the Degree in Law,
thus promoting among students the knowledge of possible ways of peaceful
resolution of conflicts among citizens. A doctrinal and pragmatic study will be
promoted through the use of methods such as moot cours, case method and the
visualization of fiction TV shows and films to offer a knowledge and a current vision
of the institutions.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2023-10-10
How to Cite
Miguel Barrio, R. (2023). La futura e hipotética asignatura de Justicia Restaurativa. Guía docente y pasos a seguir. DOCENCIA Y DERECHO, (14). https://doi.org/10.21071/redd.vi14.16539
Issue
Section
ESTUDIOS
License
El/la autor/a que publica en esta revista está de acuerdo con los términos siguientes:
- El/la autor/a conserva los derechos de autoría y otorga a la revista el derecho de primera publicación de la obra
- Los textos se difundirán con la licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite compartir la obra con terceros, siempre que éstos reconozcan su autoría, su publicación inicial en esta revista y las condiciones de la licencia.