español
Main Article Content
Abstract
Downloads
Article Details
TRANSFER RIGHTS AND COMMITMENTS TO EDMETIC, REVISTA DE EDUCACIÓN MEDIÁTICA Y TIC
E-ISSN: 2254-0059
The undersigned author(s) of article entitled:
- Transfer to EDMETIC, Revista de Educación Mediática y TIC publishing rights of the article mention before. The magazine will have the right to publish in any format or media this article.
- The author(s) claim that this article is original and which has not been published before in any format and wasn´t submitted for evaluation to another publication.
- The author(s) claim that this article has the copyright´s permissions for publication
- The author(s) accept the changes to the contents on the review, and changes in the style of the manuscript by the Editorial Board of EDMETIC, Revista Educación Mediática y TIC.
- The author(s) declare that they have complied with the ethical principles of research.
- The author(s) not be subject to personal or business association that involves a conflict of interest with article presented
- El author(s) undertakes to give the primary sources of information, if requested.
Date:
Author(s) names and signatures (1):
(1) Fill the form and send to: revistaedmetic@uco.es
References
ADELL, J., Y CASTAÑEDA, L. (Eds.). (2010). Los Entornos Personales de Aprendizaje (PLEs): Una nueva manera de entender el aprendizaje. En Claves para la investigación en innovación y calidad educativas, la integración de las tecnologías de la información y la comunicación y la interculturalidad en las aulas. Editorial Marfil. Recuperado de: https://digitum.um.es/jspui/bitstream/10201/17247/1/Adell&Casta%C3%B1eda_2010.pdf
ÁLVAREZ, A., HERNÁNDEZ, L., CABRERA, J.F., y HERRERO, E. (2013). Estudio de las dimensiones de la integración de las TIC en una universidad tecnológica cubana. Revista Cubana de Ingeniería, IV(3), 5-14. 14/7/2014. https://doi.org/10.1234/rci.v4i3.207
BARROSO, J., CABERO, J., y VÁZQUEZ, A. I. (2012). La formación desde la perspectiva de los entornos personales de aprendizaje (PLE). Revista Apertura, 4(1). Recuperado de: http://www.udgvirtual.udg.mx/apertura/index.php/apertura/article/view/209
CABERO-ALMENARA, J., FERNÁNDEZ-BATANERO, J.M., y CÓRDOVA-PÉREZ, M. (2016). Conocimiento de las TIC aplicadas a las personas con discapacidades. Construcción de un instrumento de diagnóstico. Revista Internacional de Investigación en Educación, 8(17), 157-176. http://dx.doi.org/10.11144/Javeriana.m8-17.ctap
DABBAGH, N., y KITSANTAS, A. (2013). The role of social media in self-regulated learning. International Journal of Web Based Communities, 9(2), 256-273. https://doi.org/10.1504/IJWBC.2013.053248
GUTIÉRREZ, I., SÁNCHEZ, M. DEL M., y PRENDES, M.P. (2016). Análisis del PLE de Estudiantes Universitarios Españoles: Proyecto CAPPLE. Congreso Nacional de Innovación Educativa y de Docencia en Red, 10. http://dx.doi.org/10.4995/INRED2016.2016.4388
GUTIÉRREZ, J.J., CABERO, J., y ESTRADA, L.I. (2017). Diseño y validación de un instrumento de evaluación de la competencia digital del estudiante universitario. Revista ESPACIOS, 38(10), 1-27. Recuperado de: https://www.revistaespacios.com/a17v38n10/a17v38n10p16.pdf
HUMANANTE, P. R. (2016). Entornos Personales de Aprendizaje Móvil (mPLE) en la Educación Superior [Tesis de doctorado, Universidad de Salamanca]. Recuperado de: http://repositorio.grial.eu/handle/grial/635
HUMANANTE-RAMOS, P.R., GARCÍA-PEÑALVO, F.J., y CONDE-GONZÁLEZ, M.A. (2016). PLEs en Contextos Móviles: Nuevas Formas para Personalizar el Aprendizaje. VAEP-RITA, 4(1), 33-39. Recuperado de: http://rita.det.uvigo.es/VAEPRITA/201603/uploads/VAEP-RITA.2016.V4.N1.pdf
HUMANANTE-RAMOS, P.R., GARCÍA-PEÑALVO, F.J., CONDE-GONZÁLEZ, M.Á., y VELASCO-SILVA, D.P. (2015). Diagnóstico del uso de los dispositivos electrónicos y de las herramientas web 2.0 desde un enfoque PLE, en un grupo de estudiantes de ingeniería. III Congreso Internacional sobre Aprendizaje, Innovación y Competitividad (CINAIC 2015), 284-289. Recuperado de: http://gredos.usal.es/xmlui/handle/10366/126800
JOHNSON, M.W., PRESCOT, D., y LYON, S. (2017). Learning in Online Continuing Professional Development: An Institutionalist View on the Personal Learning Environment. JOURNAL OF NEW APPROACHES IN EDUCATIONAL RESEARCH, 6(1), 20-27. https://doi.org/10.7821/naer.2017.1.189
PRENDES, P., CASTAÑEDA, L., GUTIÉRREZ, I., y SÁNCHEZ, M.M. (2017). Personal Learning Environments in Future Professionals: Nor Natives or Residents, Just Survivors. International Journal of Information and Education Technology, 7(3), 172-177. https://doi.org/DOI: 10.18178/ijiet.2017.7.3.861
SALINAS, J. (2013). Enseñanza flexible y aprendizaje abierto, fundamentos claves de los PLE. En Entornos personales de aprendizaje: Claves para el ecosistema educativo en la red. (pp. 53-70). Marfil, S.A. Recuperado de: https://digitum.um.es/jspui/bitstream/10201/30427/1/CastanedayAdelllibroPLE.pdf