Lineamiento sobre tecnologías de comunicación para educación inclusiva en universidades públicas
Main Article Content
Abstract
Downloads
Article Details
TRANSFER RIGHTS AND COMMITMENTS TO EDMETIC, REVISTA DE EDUCACIÓN MEDIÁTICA Y TIC
E-ISSN: 2254-0059
The undersigned author(s) of article entitled:
- Transfer to EDMETIC, Revista de Educación Mediática y TIC publishing rights of the article mention before. The magazine will have the right to publish in any format or media this article.
- The author(s) claim that this article is original and which has not been published before in any format and wasn´t submitted for evaluation to another publication.
- The author(s) claim that this article has the copyright´s permissions for publication
- The author(s) accept the changes to the contents on the review, and changes in the style of the manuscript by the Editorial Board of EDMETIC, Revista Educación Mediática y TIC.
- The author(s) declare that they have complied with the ethical principles of research.
- The author(s) not be subject to personal or business association that involves a conflict of interest with article presented
- El author(s) undertakes to give the primary sources of information, if requested.
Date:
Author(s) names and signatures (1):
(1) Fill the form and send to: revistaedmetic@uco.es
References
Acevedo, S. (2008). Sujeto, tecnología y educación. Universidad Pedagógica Nacional. Facultad de Educación, Pedagogía y Saberes, 29, pp. 51 – 55.
Acevedo, S. (2014). Inclusión digital y educación inclusiva. Aportes para el diseño de proyectos pedagógicos con el uso de tecnologías de la comunicación. Revista de investigaciones UNAD. Vol.13, Número 1, pp. 41-57.
Aguirre, E. (2014). Comunicación visual y accesibilidad en los servicios de información de las universidades autónomas. Trabajo de grado como requisito parcial para optar al grado de doctor de la Universidad Rafael Belloso Chacín. Maracaibo Venezuela.
Ainscow, M. (2003) “Desarrollo de sistemas educativos inclusivos”, Ponencia a presentar en San Sebastián, University of Manchester, Octubre de 2003, P. 1-17. Consultado el 30/04/2012 en: http://web.mac.com/jbarbo00/Educa%C3%A7%C3%A3o/Educa%C3%A7%C3%A3o/ Entries/2007/11/26_Educa%C3%A7%C3%A3o_Inclusiva_-_Mell_Ainscow_files/mel_ ainscow.pdf.
Angarita, A. y Acevedo, S. (sf). Implicaciones de la comunicación en la formación en lengua de señas. La alteridad intercultural desde el reconocimiento. UNAD.
Aragall, F. (2010). La accesibilidad en los centros educativos. Cinca, Madrid. España.
Arias, F. (2012) El proyecto de investigación. Introducción a la metodología de investigación. 6a. Edición. Editorial Episteme. C.A. Caracas
Blanco, R. (2008) “Marco conceptual sobre educación inclusiva”, 48a reunión de la Conferencia Internacional de Educación (CIE) 2008, UNESCO, Ginebra, 2008, P. 8. Consultado el 18/06/2015 en http://www.ibe.UNESCO.org/fileadmin/user_ upload/Policy_Dialogue/48th_ICE/CONFINTED_48_Inf_2__Spanish.pdf
Bindé, J. (2005). Hacia las sociedades del conocimiento. París: UNESCO.
Cabero, J. (2004) “Reflexiones sobre la brecha digital”. En Soto, F. y Rodríguez, J. (coords): Tecnología, educación y diversidad: retos y realidades de la inclusión digital. Murcia: Consejería de Educación y Cultura, 23-42.
Chávez (2007) Introducción a la investigación educativa. La columna. Venezuela.
Ferrer, M. (2010) Usabilidad y Accesibilidad: Estrategias para diseños web inclusivos orientados a la integración de personas con discapacidad a la Sociedad de los Saberes. En: GT TIC, Apropiación Social y Gobierno Electrónico. Venezuela.
Fundosa, Teleservicios. (2004), “La accesibilidad de los portales universitarios en España. Evaluación técnica de la accesibilidad y valoración de la experiencia de usuarios en 15 portales universitarios”, 10 de enero de 2016, en: http://www.discapnet.es/documentos/infoaccesibilidad/tema_01/pdf/P ortales_universitarios_detallada.pdf.
Hernández R. Fernández, C y Baptista, P. (2008). Metodología de la investigación. Cuarta edición. Mac Graw Hill, México.
Palella, S. y Martins, F. (2013) Metodología de la investigación cuantitativa. FEDUPEL. Caracas.
Robles, M., Pelekais, C., Gutiérrez, D., Larreal, A., Vera, C. y Urdaneta, G. (2014) Manual para la elaboración del trabajo espacial de grado, trabajo de grado y tesis doctoral. 1ª. Edición. URBE. Maracaibo.
Tamayo y Tamayo (2013). El proceso de la investigación científica. Editorial Limusa. S.A. México.
UNESCO (1994) Conferencia Mundial sobre Necesidades Educativas Especiales: Acceso y Calidad. Salamanca (España) en
UNESCO (2005). Orientaciones para la Inclusión: Asegurar el Acceso a la Educación para Todos, París, UNESCO, 2005.
UNESCO (2001). Archivo Abierto sobre educación inclusiva. París, UNESCO, 2001.