Unamunian Drafts and Printed Editions. Author's Variants and Variants of Copy in Del sentimiento trágico de la vidaa (with some Intermediate Insights into the Tradition of La Venda, Short Story and Play)
Main Article Content
Abstract
The article highlights the differences between a critical apparatus in a Neolachmannian edition and an apparatus of variants according to the Filologia d’autore. Then, it shows some examples of philological edition both for the story La venda and for the homonymous drama. Finally, it examines the acephalous autograph of Del sentimiento trágico de la vida and explains how this manuscript can be used in order to amend the errors that corrupt the printed tradition of this work.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
TANGANELLI, P. “Unamunian Drafts and Printed Editions. Author’s Variants and Variants of Copy in Del Sentimiento trágico De La Vidaa (with Some Intermediate Insights into the Tradition of La Venda, Short Story and Play)”. Creneida. Journal of Hispanic Literatures, no. 2, Dec. 2014, pp. 161-98, doi:10.21071/calh.v0i2.3532.
Section
Philology author and Genetic criticism face to face
Avisos de derechos de autor propuestos por Creative Commons
1. Política propuesta para revistas que ofrecen acceso abierto
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).