Los ciclos de mejora en el aula: una experiencia en la enseñanza del Derecho Constitucional.
DOI:
https://doi.org/10.21071/redd.vi19.16509Abstract
New times demand the adaptation of the contents and subjects in the teaching of Constitutional Law to innovative teaching methodological models. Starting from the experience of the so-called Improvement Cycles in the
classroom, we share the result of the application of a possible didactic model. This is based on the students´ previous ideas and, through a sequence of activities on the key problems of the subject to be taught, investigates their final knowledge and thus assesses their real learning. It requires a great effort on the part of the teacher and also of the student, but it is undoubtedly a very useful instrument to improve our work as teachers.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2022-12-01
How to Cite
Jiménez-Castellanos Ballesteros, I. (2022). Los ciclos de mejora en el aula: una experiencia en la enseñanza del Derecho Constitucional. DOCENCIA Y DERECHO, (19), 85–96. https://doi.org/10.21071/redd.vi19.16509
Issue
Section
ESTUDIOS
License
El/la autor/a que publica en esta revista está de acuerdo con los términos siguientes:
- El/la autor/a conserva los derechos de autoría y otorga a la revista el derecho de primera publicación de la obra
- Los textos se difundirán con la licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite compartir la obra con terceros, siempre que éstos reconozcan su autoría, su publicación inicial en esta revista y las condiciones de la licencia.