La acción tutorial para estudiantes con necesidades especiales: el camino hacia una Universidad inclusiva. La experiencia de la Universidad de Barcelona.
DOI:
https://doi.org/10.21071/redd.vi11.16520Abstract
The tutorial function that is performed in universities is a task that, in general and for
different reasons, provokes misgivings among the teaching staff. Doubts that increase
when this counseling action are students who have special needs. Their performance is,
however, absolutely necessary to enable their integration, optimize their performance and
favor their integration into the professional world. Much progress has been made, but
there are still a number of shortcomings and many aspects to be improved, such as the
reinforcement of the role of the tutor or the coordination mechanisms between the
different services involved.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2023-10-09
How to Cite
Expósito, E. (2023). La acción tutorial para estudiantes con necesidades especiales: el camino hacia una Universidad inclusiva. La experiencia de la Universidad de Barcelona. DOCENCIA Y DERECHO, (11). https://doi.org/10.21071/redd.vi11.16520
Issue
Section
ESTUDIOS
License
El/la autor/a que publica en esta revista está de acuerdo con los términos siguientes:
- El/la autor/a conserva los derechos de autoría y otorga a la revista el derecho de primera publicación de la obra
- Los textos se difundirán con la licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite compartir la obra con terceros, siempre que éstos reconozcan su autoría, su publicación inicial en esta revista y las condiciones de la licencia.