Analysis of students' level through sets of questions using generative artificial intelligence
DOI:
https://doi.org/10.21071/redd.vi24.17723Keywords:
Artificial intelligence, Legal text analysis, Question-and-answer sets, Prompt, Level analysisAbstract
Artificial intelligence is advancing exponentially, and although there is a myth that it does not correctly solve legal problems, this does not mean that it cannot correctly read and analyse legal texts. Therefore, using ChatGPT 4.0 a formula has been sought and successfully created that allows for positive results in the analysis of legal texts with the aim of developing question-and-answer sets for teachers, so that they can be used in multiple scenarios (exams, proficiency tests, readings, etc.). The goal is to improve teacher efficiency by enhancing their resources and reducing their preparation time through intelligent tools.
Downloads
References
-CASTELLANOS CLARAMUNT, J.; “Innovación docente y tecnologías de la información y la comunicación desde la perspectiva de la docencia en derecho”, Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho, Vol. 7, núm. 2, 2020, pp. 167-184. DOI: https://doi.org/10.5354/0719-5885.2020.57150
-DOPAZO FRAGUÍO, M. P.; “El impacto de la inteligencia artificial generativa: clínica jurídica e innovación docente”, Revista Jurídica de Investigación e Innovación Educativa, Nueva Época, núm. 30, 2024, pp. 93-126. DOI: https://doi.org/10.24310/rejie.30.2024.18080
-GRANT M. G.; “Artificial Intelligence and the Practice of Law: A Chat with ChatGPT”, Saint Louis University Law Journal, Vol. 68, núm. 3, 2024, pp. 591-614.
-MARTÍN REBOLLO, L.; Manual de Derecho Administrativo, 20ª ed., Aranzadi, Cizur Menor, 2023.
-MIOTO DOS SANTOS, R., PINTO BASTOS JÚNIOR, L. M. y MORAIS DA ROSA, A.; “Ensino jurídico e inteligência artificial: levando a sério a transformação digital nos cursos de direito”, Revista Científica Disruptiva, Vol. 3, núm. 1, 2021, pp. 81-108.
-QUEZADA CASTRO, G. A, CASTRO ARELLANO, M. P. y QUEZADA CASTRO, M. P.; “Inteligencia artificial y enseñanza del derecho: su incorporación durante la pandemia de la Covid-19”, Revista Venezolana de Gerencia, Vol. 27, núm. Especial 8, 2022, pp. 750-764. DOI: https://doi.org/10.52080/rvgluz.27.8.2
-SÁNCHEZ VERA, M. M.; “La inteligencia artificial como recurso docente: usos y posibilidades para el profesorado”, Educar, Vol. 60, núm. 1, 2023, pp. 33-47. DOI: https://doi.org/10.5565/rev/educar.1810
-VILLASENOR, J.; “Generative Artificial Intelligence and the Practice of Law: Impact, Opportunities and Risks”, Minnesota Journal of Law, Science and Technology, Vol. 25, núm. Symposium Issue, 2024, pp. 25-48.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
El/la autor/a que publica en esta revista está de acuerdo con los términos siguientes:
- El/la autor/a conserva los derechos de autoría y otorga a la revista el derecho de primera publicación de la obra
- Los textos se difundirán con la licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite compartir la obra con terceros, siempre que éstos reconozcan su autoría, su publicación inicial en esta revista y las condiciones de la licencia.
