The integration of the European Digital Competence Framework and Bloom's Taxonomy in the teaching of Administrative Law
DOI:
https://doi.org/10.21071/redd.vi24.17848Keywords:
new technologies, Administrative law, bloom's taxonomy, law teaching, European framework of digital competencesAbstract
The aim of this paper is to discuss the incorporation of new technologies to the teaching of Administrative Law, as well as the relevance of interweaving the European Framework of Digital Competences with Bloom's taxonomy as a methodological reference. After synthesizing the most relevant content of the European Framework and Bloom's taxonomy, a general reflection on their joint application to the teaching of Administrative Law is made
Downloads
References
-ANDERSON, L.W., D. KRATHWOHL (Eds. Et.al Authors.): A Taxonomy for Learning, Teaching and Assessing: a Revision of Bloom's Taxonomy of Educational Objectives. Longman, New York, 2001, 352 pp.
-CHURCHES, A.; Bloom´s digital taxonomy, 2019, 76 pp. Disponible en abierto en:https://www.researchgate.net/publication/228381038_Bloom's_Digital_Taxonomy
-DELGADO KLOOS, C., ALARIO-HOYOS, D.; Materiales Curso de tecnologías para la docencia innovadora, UC3M, 2023. (no publicados)
-MORA RUIZ, M.; “Teoría y práctica: reparto de contenidos y competencias a trabajar en cada tipo de sesión. La experiencia en las asignaturas de derecho administrativo de la Universidad de Huelva”, Textos de docència obsei. Espacio para la reflexión sobre metodología docente, UPF Núm. 1, 2011, pp. 13 y ss.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
El/la autor/a que publica en esta revista está de acuerdo con los términos siguientes:
- El/la autor/a conserva los derechos de autoría y otorga a la revista el derecho de primera publicación de la obra
- Los textos se difundirán con la licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite compartir la obra con terceros, siempre que éstos reconozcan su autoría, su publicación inicial en esta revista y las condiciones de la licencia.
