Presentación:Del fandom al aula: tendiendo puentes entre prácticas vernácula y académicas
Main Article Content
Abstract
Los fan studies son un subcampo interdisciplinario de creciente interés para los Media Studies, pero también y de manera muy evidente para los estudios que observan el aprendizaje y la enseñanza en diversos contextos y desde diversas disciplinas. Los fan studies estudian cómo los aficionados exploran, participan y negocian su afición por algo o alguien famoso (Duffett, 2013) y recobran interés con la digitalización y la posibilidad que la red brinda a los fans de crear espacios semióticos translocales o fandoms (reinos de fans, en inglés) para socializar su afición (Thorne, Sauro y Smith, 2015).
Downloads
Article Details
TRANSFER RIGHTS AND COMMITMENTS TO EDMETIC, REVISTA DE EDUCACIÓN MEDIÁTICA Y TIC
E-ISSN: 2254-0059
The undersigned author(s) of article entitled:
- Transfer to EDMETIC, Revista de Educación Mediática y TIC publishing rights of the article mention before. The magazine will have the right to publish in any format or media this article.
- The author(s) claim that this article is original and which has not been published before in any format and wasn´t submitted for evaluation to another publication.
- The author(s) claim that this article has the copyright´s permissions for publication
- The author(s) accept the changes to the contents on the review, and changes in the style of the manuscript by the Editorial Board of EDMETIC, Revista Educación Mediática y TIC.
- The author(s) declare that they have complied with the ethical principles of research.
- The author(s) not be subject to personal or business association that involves a conflict of interest with article presented
- El author(s) undertakes to give the primary sources of information, if requested.
Date:
Author(s) names and signatures (1):
(1) Fill the form and send to: revistaedmetic@uco.es
References
DUFFETT, M. (2013). Understanding Fandom: an Introduction to the Study of Media Fan Culture. London: Bloomsbury.
THORNE, S. L., SAURO, S., y SMITH, B. (2015). Technologies, Identities, and Expressive Activity. Annual Review of Applied Linguistics, 35, 215–233. doi: https://doi.org/10.1017/S0267190514000257