Veroz González, Azahara and Oaknín, Mazal (eds) (2018). AVT: Current Perspectives and Applications. e-Expert Seminar Series: Translation and Language Teaching I. UCO Press, Cordoba University Press: Córdoba, pp. 15, vid. 204 min. ISBN: 987-84-992
Contenido principal del artículo
Resumen
This review provides insight into the e-book created following the first edition of the e-Expert Seminar Series: Translation and Language Teaching, held on the 8th of November 2018 at University College London (UCL). These expert seminars, which are now into the planning stages of their fourth edition, are a joint venture between UCL (UK) and Universidad de Córdoba (Spain). This first edition focuses on the application of Audiovisual Translation in language-learning activities and comprises five dynamic chapters made up of four conference papers and a roundtable discussion, on topics ranging from subtitling for the Deaf and hard-of-hearing (SDH) in video games to literary-language learning through dubbed text and localisation. The e-conference papers are presented in audiovisual format along with appended abstracts in written text. Contributors to the e-book, certain of whom presented in London and others via video-conferencing, represent five universities across the UK and Spain: the two host universities, Roehampton University, Universitat Jaume I and Universitat Autònoma de Barcelona. The collaboration of the host universities and involvement by academics from further afield has not only broadened the scope of the research area – insofar as modules, academic research, and language directionality differ between the institutions and the teaching scholars – but has created a space for dialogue in the educational community on the topic of translation as it relates to language teaching.
Descargas
Detalles del artículo
Política propuesta para las revistas que ofrecen acceso abierto
Los/as autores/as que publican en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
1. Los/as autores/as conservan los derechos de autor y conceden a la revista el derecho de primera publicación con el trabajo licenciado simultáneamente bajo una Licencia de Atribución de Creative Commons, la cual permite a otras personas compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista.
2. Los/as autores/as pueden establecer acuerdos contractuales adicionales para la distribución no exclusiva de la versión publicada del trabajo en la revista (por ejemplo, enviarlo a un repositorio institucional), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
3. Se permite y anima a los/as autores/as a publicar su trabajo previo a la versión final publicada en esta revista una vez aceptado (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su sitio web), ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor del trabajo publicado (Véase El efecto del acceso abierto).