Universidad y discapacidad. Diagnóstico sobre la inclusión de estudiantes con discapacidad en la Universidad de Córdoba.
DOI:
https://doi.org/10.21071/redd.vi11.16524Abstract
The present article offers the results of the first study carried out by the University of
Cordova, through the office of diversity and inclusion, on the inclusion of persons with
disabilities in university. The study involved 81 students with disability enrolled in the
University of Cordova during the academic year 2016/17.The participants completed a
questionnaire (Cunidis-d), which collects information on curricular adaptations, teaching
activity, accessibility and university community. This information is valuable at two
levels: 1. descriptive characteristics of the analyzed sample. 2. Tabulation of the opinions
according to the thematic groups included in the questionnaire.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
El/la autor/a que publica en esta revista está de acuerdo con los términos siguientes:
- El/la autor/a conserva los derechos de autoría y otorga a la revista el derecho de primera publicación de la obra
- Los textos se difundirán con la licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite compartir la obra con terceros, siempre que éstos reconozcan su autoría, su publicación inicial en esta revista y las condiciones de la licencia.