Los derechos digitales en la enseñanza del Derecho Constitucional: especial referencia al Derecho de acceso a internet
DOI:
https://doi.org/10.21071/redd.vi19.16506Abstract
The aim of this paper is to contextualize the right of access to the internet in the context of the teaching of Constitutional Law subjects.
Starting with an explanation of the theoretical content, the definition of the right of access to the internet as an instrumental, substantive, and fundamental right related to the right to equality and as an enabler of other rights.
It is then linked to the right to digital education in an innovative perspective within the subjects of Constitutional Law. The right of access to the Internet is ideal for materially exemplifying the different conceptual categories linked to rights and sources and to introduce new terminology into the lexicons of students.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
El/la autor/a que publica en esta revista está de acuerdo con los términos siguientes:
- El/la autor/a conserva los derechos de autoría y otorga a la revista el derecho de primera publicación de la obra
- Los textos se difundirán con la licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite compartir la obra con terceros, siempre que éstos reconozcan su autoría, su publicación inicial en esta revista y las condiciones de la licencia.