Participatory methodology for the creation of audiovisual resources on legal content with university or pre-university students

Authors

  • Sofía Salgado Pontón Universitat Rovira i Virgili
  • Paula Gamallo Carballude Universidad de Vigo
  • Roberto Orlando Bustillo Bolado Universidad de Vigo

DOI:

https://doi.org/10.21071/redd.vi24.17757

Keywords:

audiovisual resources, flipped classroom, outreach

Abstract

This paper presents a cross-disciplinary teaching experience aimed at the preparation and recording of audiovisual content on legal topics, featuring university and pre-university students alongside faculty members. Through this active methodology, students in legal disciplines can consolidate their knowledge and delve deeper into the subjects of study while simultaneously transferring their understanding to sectors of society outside the university.

Downloads

Download data is not yet available.

References

-ANGUITA MARTÍNEZ, Rocío, DE LA IGLESIA ATIENZA, Laura Y GARCÍA ZAMORA, Eduardo; “Creación de contenidos transmedia en la sociedad hiperconectada. Una etnografía digital con jóvenes universitarios”, Revista Fuentes, vol. 20(1), 2018, pp. 29-41.

http://dx.doi.org/10.12795/revistafuentes.2018.v20.i1.02 DOI: https://doi.org/10.12795/revistafuentes.2018.v20.i1.02

-Comisión para la modernización del lenguaje jurídico, Claridad y derecho a comprender: Comisión para la modernización del lenguaje jurídico, 2016, Ministerio de Justicia.

-GARCÍA ARETIO, Lorenzo; “Radio, televisión, audio y vídeo en educación. Funciones y posibilidades, potenciadas por el COVID-19”, RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, vol. 25, núm. 1, 2022, pp. 1-16. https://doi.org/10.5944/ried.25.1.31468 DOI: https://doi.org/10.5944/ried.25.1.31468

-GAMERO CASADO, Eduardo; “Presentación: objetivos de estos materiales docentes. La red DaBolonia” en GAMERO CASADO, E. (Coord.), Derecho Administrativo para el ECTS. Materiales docentes adaptados al proceso de Bolonia, Iustel, Madrid, 2008, pp. 29-31.

-MOREU CARBONELL, Elisa; “Nuestro lenguaje: el giro lingüístico del Derecho”, Revista de Derecho Público: Teoría y Método, vol. 1, 2020, pp. 313- 362. https://doi.org/10.37417/RPD/vol_1_2020_29 DOI: https://doi.org/10.37417/RPD/vol_1_2020_29

-PRIETO DE PEDRO, Jesús; “Lenguaje jurídico y Estado de Derecho”, Revista de Administración Pública, n.º 140, 1996, pp. 111-129.

-TABORDA-HERNÁNDEZ, Ernesto; “Contenidos audiovisuales educativos y métodos de innovación en la enseñanza técnica universitaria”, index.comunicación, vol. 12(2), 2022, 123-142. https://doi.org/10.33732/ixc/12/02Conten DOI: https://doi.org/10.33732/ixc/12/02Conten

Published

2024-12-31

How to Cite

Salgado Pontón, S., Gamallo Carballude, P., & Bustillo Bolado, R. O. (2024). Participatory methodology for the creation of audiovisual resources on legal content with university or pre-university students. DOCENCIA Y DERECHO, (24), 259–267. https://doi.org/10.21071/redd.vi24.17757

Issue

Section

EXPERIENCIAS DOCENTES