SCHMIDHOFER, Astrid; CEREZO HERRERO, Enrique. Foreign Language Training in Translation and Interpreting Programmes. Peter Lang, 2021, 226 pp., ISBN 978-3-631-84988-0

Contenido principal del artículo

María J. García-Serrano
https://orcid.org/0000-0003-1934-0374

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Detalles del artículo

Cómo citar
García-Serrano, M. J. (2024). SCHMIDHOFER, Astrid; CEREZO HERRERO, Enrique. Foreign Language Training in Translation and Interpreting Programmes. Peter Lang, 2021, 226 pp., ISBN 978-3-631-84988-0. Hikma, 23(2), 1–4. https://doi.org/10.21071/hikma.v23i2.17444
Sección
Reseñas

Bibliografía

Cerezo Herrero, E. (2015). English language teaching for translators and interpreter trainees: Syllabus analysis and design. Quaderns, 22, 289–306.

Hurtado Albir, A. (2017). Researching Translation Competence by PACTE Group. Amsterdam: John Benjamins. DOI: https://doi.org/10.1075/btl.127

Koletnik, M. (2020). Teaching future translators language through translation – Does it help their translating? Current Trends in Translation Teaching and Learning E, 7, 314–356. DOI: https://doi.org/10.51287/cttl_e_2020_4_beata_piecychna.pdf

Pym, A. (2003). Redefining translation competence in an electronic age. In defence of a minimalist approach. Meta (Montréal), 48(4), 481-497. DOI: https://doi.org/10.7202/008533ar

Roiss, S. (2015). DaF für Übersetzer: Die zielgruppengerechte Vermittlung unter lernpsychologischen, methodologischen und textlinguistischen Aspekten. In M. A. Recio Ariza, B. Santana López, M. De la Cruz Recio, & P. Zimmermann González (Eds.), Interacciones, Wechselwirkungen: Reflexiones en torno a la Traducción e Interpretación del/al Alemán (pp. 77–91). Frankfurt: Peter Lang.

Romero, L. (2018). Medir la progresión de la compresión lectora en la enseñanza de lengua extranjera para traductores: Una experiencia de evaluación. Cadernos de Tradução, 38(2), 320–338. DOI: https://doi.org/10.5007/2175-7968.2018v38n2p320

Seidl, E., & Janisch, E. (2019). What a difference language training makes in translator training. In M. Koletnik & N. Froeliger (Eds.), Translation and Language Teaching: Continuing the Dialogue (pp. 171–188). Newcastle: Cambridge Scholars Publishing.