Reflections on his Pictorial Art on the Occasion of the Publication of his first Novel.
Main Article Content
Abstract
In the career of Eleazar, an artist from Jaén who lives in Barcelona, there is more than just traces of graffiti, comics and children's drawings. Just as important, if not more so, is the imprint of the most acid Goya: that of engravings, drawings and painting with a more limited chromaticism, with the absolute empire of black and white. We also perceive the imprint of the continuators of the brilliant painter from Fuendetodos in the 19th century, such as Leonardo Alenza, Eugenio Lucas Velázquez and Eugenio Lucas Villaamil, who cultivated a similar satirical language. As we shall see below, it bears the imprint of the costume paintings of the same century, in which the image seeks the support of the text, whether a simple caption or an entire article. All of this is clearly evident in his first novel.
Downloads
Article Details
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Avisos de derechos de autor propuestos por Creative Commons
1. Política propuesta para revistas que ofrecen acceso abierto
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).