Diagnosis of the internationalization of teaching Tax Law: Difficulties and suggestions when doing it in english

Authors

Keywords:

internationalization, bilingual teaching, Tax Law, International and European Taxation, opportunities and difficulties

Abstract

In this paper, a diagnosis of the current degree of the internationalization of teaching Tax Law at the University of Cordoba is conducted and the viability to impart these contents in English is also analysed. Two are the main aims of this paper. The first one is to present the difficulties we detect when teaching these courses in English and the possibilities offered for this purpose by the different compulsory subjects from the various Degrees existing at the Faculty of Law and Economics and Business Studies of the University of Cordoba. Moreover, there is a second aim: to offer new internationalization opportunities through the feasible introduction of optional subjects in the aforementioned Degrees.

Downloads

Download data is not yet available.

References

- BELANDO GARÍN, B. (2016). “La enseñanza del Derecho en inglés: lost in translation”. Actualidad Jurídica Iberoamericana, núm. 4.bis (extraordinario), pp. 406-417.

- CALDERÓN CARRERO, J. M. (2015). “El valor formativo del enfoque internacional y comparado para la enseñanza del Derecho Tributario del siglo XXI”, in AGULLÓ AGÜERO, A.: La internacionalización de la investigación y de la docencia universitaria del Derecho Financiero y Tributario. III Reunión de Profesores de Derecho Financiero y Tributario. Documentos-Instituto de Estudios Fiscales, n.º 2, pp. 53-56.

- CUBERO TRUYO, A. (2022). “Fiscalidad y educación. Pautas básicas para una enseñanza del Derecho Financiero y Tributario que genere conciencia fiscal”. Revista de Educación y Derecho, n.º 26, pp. 1-28.

- DE LUICCHI LÓPEZ-TAPIA, Y.; CABRA APALATEGUI, J. M. (2020). “Internacionalización de la Universidad (2.0): La enseñanza del derecho a través del inglés”. Revista Jurídica de Investigación e Innovación educativa, n.º 2, p.183.

- GONZÁLEZ-CUÉLLAR SERRANO, M.ª L. (2015). “La internacionalización de los estudiantes de Derecho”, in AGULLÓ AGÜERO, A.: La internacionalización de la investigación y de la docencia universitaria del Derecho Financiero y Tributario. III Reunión de Profesores de Derecho Financiero y Tributario. Documentos-Instituto de Estudios Fiscales, n.º 2, pp. 39-51.

- IBÁÑEZ MARSILLA, S. (2012). “La evaluación de los estudiantes en el PIE Enseñanza del Derecho en Inglés de la Facultad de Derecho”. @tic. Revista d’innovació educativa, n.º 9, pp. 152-156.

- JABALERA RODRÍGUEZ, A. (2005): “La financiación de los entes locales en Francia: recursos tributarios de sus municipios”, in CASADO OLLERO, G.: La financiación de los municipios: experiencias comparadas. Dykinson, Madrid, pp. 503-540.

- VILLCA POZO, M. (2015). “Formación docente en el ámbito del inglés jurídico para la docencia e investigación”, in AGULLÓ AGÜERO, A.: La internacionalización de la investigación y de la docencia universitaria del Derecho Financiero y Tributario. III Reunión de Profesores de Derecho Financiero y Tributario. Documentos-Instituto de Estudios Fiscales, n.º 2, pp. 117-120.

Downloads

Published

2023-06-01

How to Cite

López Espejo, J., & Urbano Sánchez, L. (2023). Diagnosis of the internationalization of teaching Tax Law: Difficulties and suggestions when doing it in english. DOCENCIA Y DERECHO, (21), 40–51. Retrieved from https://journals.uco.es/dyd/article/view/17381

Most read articles by the same author(s)