La incorporación de la traducción colaborativa en la didáctica de la traducción
Main Article Content
Abstract
El rápido y continuo ascenso de la tecnología ha facilitado tanto el acceso a la información como la colaboración voluntaria en una diversidad de tareas. La evolución hacia formas de trabajo colaborativas representa un cambio de papeles en los procesos de traducción. Esta tendencia es un resultado directo de los cambios tecnológicos, sociales y culturales. El objetivo de este artículo es describir la investigación realizada en el aula de traducción y, de este modo, contribuir al debate sobre nuevos modelos emergentes de traducción como la traducción colaborativa en línea. Asentado en el enfoque socioconstructivista y bajo la metodología investigación-acción, el trabajo presenta datos cuantitativos y cualitativos.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Sánchez Ramos, M. del M. (2019). La incorporación de la traducción colaborativa en la didáctica de la traducción. Hikma, 18(1), 261–281. https://doi.org/10.21071/hikma.v18i1.11403
Issue
Section
Articles
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
1. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
3. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).