Psycholinguistics and seniors’ EFL
Main Article Content
Abstract
This contribution presents the epistemological underpinnings of the methodology that has been used in the University of Córdoba (Spain) for teaching English as a foreign language to seniors (over 50) for the last four years. The method is based on the scientific evidence provided by the most recent insight achieved within psycholinguistics and the cognitive theory of learning. The results of this experience reveal that this method specially favors EFL processes by reducing the social distance of seniors towards L2 by means of a direct access to the explicit and declarative knowledge of the target language.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
FERNÁNDEZ SÁNCHEZ, E. (2013). Psycholinguistics and seniors’ EFL. Alfinge. Revista De Filología, 25, 25–34. https://doi.org/10.21071/arf.v25i.3347
Issue
Section
Artículos

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Política propuesta para revistas que ofrecen acceso abierto. Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).