El estado de la cuestión III: Binomio Educación y TIC hoy
Main Article Content
Abstract
El auge de las tecnologías de la información y la comunicación, como ya hemos señalado en diversos foros es inigualable. La realidad digital del día a día implica que su presencia no pueda ser obviada, así en las esferas centrales de la vida del sujeto juegan un papel cardinal.
Downloads
Article Details
TRANSFER RIGHTS AND COMMITMENTS TO EDMETIC, REVISTA DE EDUCACIÓN MEDIÁTICA Y TIC
E-ISSN: 2254-0059
The undersigned author(s) of article entitled:
- Transfer to EDMETIC, Revista de Educación Mediática y TIC publishing rights of the article mention before. The magazine will have the right to publish in any format or media this article.
- The author(s) claim that this article is original and which has not been published before in any format and wasn´t submitted for evaluation to another publication.
- The author(s) claim that this article has the copyright´s permissions for publication
- The author(s) accept the changes to the contents on the review, and changes in the style of the manuscript by the Editorial Board of EDMETIC, Revista Educación Mediática y TIC.
- The author(s) declare that they have complied with the ethical principles of research.
- The author(s) not be subject to personal or business association that involves a conflict of interest with article presented
- El author(s) undertakes to give the primary sources of information, if requested.
Date:
Author(s) names and signatures (1):
(1) Fill the form and send to: revistaedmetic@uco.es
References
AKÇAY, A. Y ARSLAN, A. (2010). The using of blogs and Turkish education. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 1195-1199.
CORREA, J. M., Y PAREDES, J. (2009). Cambio tecnológico, usos de plataformas de e-learning y transformación de la enseñanza en las universidades españolas: la perspectiva de los profesores. Revista de Psicodidáctica, 14(2), 261-278.
GÓMEZ-LÓPEZ, J., & CANO ESCORIAZA, J. (2011). El pensamiento docente y su influencia en la implantación de las tecnologías de la información y la comunicación en el aula: desafíos y oportunidades. Contextos Educativos, 14, 67-83.
JARI, L., NÄYKKI, P., Y JÄRVELÄ, S. (2012). Supporting small-group learning using multiple web 2.0 tools: a case study in the higher education context. Internet and Higher Education, 15, 29-38.
MARÍN, V. (2011). Trabajando en el aula de Grado de Educación Primaria con Edublog. En G. Domínguez, E. López y A. H. Martín (coords.). II Seminario científico sobre formación, estrategias didácticas y experiencias digitales 2.0 en el Espacio Europeo de Educación Superior. (pp. 193-205). Sevilla: Ed. AFOE.