Presentación: Aplicaciones de la Realidad Aumentada en educación
Main Article Content
Abstract
Hablar de “Realidad Aumentada” (“Augmented Reality”) (RA) es posiblemente centrarnos en una de las tecnologías de las denominadas emergentes que con más fuerza se están acercando a diferentes terrenos de la sociedad, que van desde el ocio, la publicidad, el marketing y por supuesto en el terreno educativo como está siendo puesto de manifiesto tanto desde diferentes Informes Horizon (García et al., 2010; Johnson et al., 2016), como en los Reportes EduTrend del Observatorio del Tecnológico de Monterrey (Tecnológico de Monterrey, 2015), o en los hiperciclos tecnológicos que elabora anualmente la compañía “Gardner Research” (http://www.gartner.com/technology/home.jsp), líder mundial en investigación y asesoramiento en Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC).
Downloads
Article Details
TRANSFER RIGHTS AND COMMITMENTS TO EDMETIC, REVISTA DE EDUCACIÓN MEDIÁTICA Y TIC
E-ISSN: 2254-0059
The undersigned author(s) of article entitled:
- Transfer to EDMETIC, Revista de Educación Mediática y TIC publishing rights of the article mention before. The magazine will have the right to publish in any format or media this article.
- The author(s) claim that this article is original and which has not been published before in any format and wasn´t submitted for evaluation to another publication.
- The author(s) claim that this article has the copyright´s permissions for publication
- The author(s) accept the changes to the contents on the review, and changes in the style of the manuscript by the Editorial Board of EDMETIC, Revista Educación Mediática y TIC.
- The author(s) declare that they have complied with the ethical principles of research.
- The author(s) not be subject to personal or business association that involves a conflict of interest with article presented
- El author(s) undertakes to give the primary sources of information, if requested.
Date:
Author(s) names and signatures (1):
(1) Fill the form and send to: revistaedmetic@uco.es
References
CABERO, J., y BARROSO, J. (2016). The educational possibilities of Augmented Reality. NAER, Journal of New Approaches in Educational Research, 5(1), 44-50. doi: 10.7821/naer.2016.1.140
CABERO, J., y GARCÍA, F. (coords.) (2016). Realidad aumentada. Tecnología para la formación. Madrid: Síntesis.
GARCÍA, I., PEÑA, I., JHONSON, L., SMITH, R., LEVINE, A., y HAYWOOD, K. (2010). Informe Horizon: Edición Iberoamericana 2010. Austin, Texas: The New Media Consortium.
JOHNSON, L., ADAMS BECKER, S., CUMMINS, M., ESTRADA, V., FREEMAN, A., y HALL, C. (2016). NMC Horizon Report: 2016 Higher Education Edition. Austin, Texas: The New Media Consortium.
TECNOLÓGICO DE MONTERREY (2015). Reporte EduTrends. Radar de Innovación Educativa 2015. Monterrey: Tecnológico de Monterrey.