Revisiting the benefit of contrastive analysis for early language learning
DOI:
https://doi.org/10.21071/skopos.v1i.5738Keywords:
Contrastive analysis, cognitive psychology, phonetological specialisationAbstract
The new scientific paradigm proposed by cognitive science (cf. Gardner, 1989) gives researchers the chance to revisit the consideration and the role of assumptions, procedures and tools that became outdated with the incorporation of new theories and insights in numerous disciplines. An example for this situation is the treatment that contrastive analysis (CA) has been given in different perspectives. Whereas within conductist-oriented theories, CA was expected to prevent learners from making errors and mistakes in the 60´s, it was used for giving an explanation of the errors due to interference up to the mid 80´s, before being banned from systematic research on second language acquisition (SLA) processes from the late 80´s onwards. Notwithstanding, the application of the epistemological underpinnings of cognitivism onto first language and SLA processes allows for a reconsideration of the benefit of CA as a procedural tool for equipping the second language learner with the cognitive support that contributes to the active construction of the knowledge and skills of the future second language.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2012-12-01
How to Cite
Fernández Sánchez, E., & Leganés González, E. (2012). Revisiting the benefit of contrastive analysis for early language learning. Skopos. Revista Internacional De Traducción E Interpretación, 1, 5–16. https://doi.org/10.21071/skopos.v1i.5738
Issue
Section
Artículos de investigación
License
Política propuesta para revistas que ofrecen acceso abierto. Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).